سریعترین شاسی بلند جهان را بشناسید

مدل 2016 بنتلي «بنتايگا» را بايد سريع‌ترين شاسي بلند جهان دانست. تصاوير و اخبار منتشر شده به اين خودرو هر بيننده‌اي را مجذوب خود مي‌کند. با آپ وب همراه باشید
پبالاخره پس از ماه‌ها انتظار قرار است شاسي بلند بنتلي در نمايشگاه اتومبيل فرانکفورت رونمایی شود. اخيرا حتي ويديوي تست اين خودرو در مسير تست کارخانه فولکس واگن در فضاي مجازي منتشر شده و این خودرو طرفداران فراواني را هم به خود جذب کرده است.
بنتلي بنتايگا اولين شاسي بلند خودروسازي بزرگ بنتلي است که اتفاقا سريع‌ترين شاسي بلند جهان نيز هست. از زماني که شايعه ساخت بنتايگا مطرح شد، قرار بود که سريع‌ترين خودرو شاسي بلند جهان باشد. اين خودرو حالا با موتور W12 توانسته به سرعت 310 کيلومتر بر ساعت برسد که براي ماشینی با اين اندازه يک دستاورد بزرگ محسوب مي‌شود.
چرا بنتايگا؟
نام اين شاسي بلند نيز بي جهت بنتايگا انتخاب نشده است. ولفگانگ دورهايمر، مديرعامل بنتلي مي‌گويد: «بنتايگا به ما مي‌‎گويد که اين خودرو قرار از تمام شاسي بلندهاي جهان بهتر باشد . بنتايگا مي‌خواهد مفهوم خودروي لوکس را با کاراييِ عالي با هم در آميزد.» نام خودرو گواه اين مسئله است که بنتلي بنتايگا در تمام شرايط خودرويي ايده‌آل خواهد بود.
بنتايگا ترکيبي از دو نام «تايگا» و «روکه بنتايگا» است. تايگاه به بزرگترين جنگل برفي دنيا و روکه بنتايگا نيز به مسير ناهمواري در جزاير قناري اشاره می کند.
نيروي بنتايگا از موتور اصلاح شده‌ي شش ليتري W12 تامين مي‌شود که در سمپوزيوم موتور وين 2015 به نمایش در آمده و نسخه قديمي‌تر آن در کانتيننشال جي تي استفاده شده بود. طراحيِ کلي اين خودرو تفاوت زيادي با بنتلي EXP 9F نخواهد داشت و محسوس‌ترين تغيير آن استفاده از طراحي کانتيننشال جي تي در عقب خودرو می باشد.

 

 

بنتايگا3

این خودرو  مدلي چهار سرنشين با کنسول وسطي کشيده شده به سمت عقب است که آن را به گزينه‌ي مناسب براي خانواده‌هاي پرجمعيت بدل خواهد کرد. مسئولان بنتلي اعلام کردند که بنتلي بنتايگا داراي استانداردهاي لوکسي خواهد بود.

اوايل ماه جاري ميلادي تصاويري از بنتلي بنتايگا منتشر شد که قرار است در نمايشگاه خودروي فرانکفورت 2015 رونمايي رسمي شود.
شاسي بلند لوکس بنتلي بنتايگا از پلتفرمي مشترک با آئودي Q7 مدل 2016 و نسل بعدي پورشه کاين بهره مي‌برد. گفته مي‌شود که اين خودروي زيبا در سال 2016 عرضه می شود  و قيمت نهايي آن بين 214 تا 305 هزار دلار تمام خواهد شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *