الهه سرعت و زيبايي فقط «فراري 488 اسپايدر»

فراري ۴۸۸ اسپايدر

چند روز پیش  در خبر ها حضور عضو جديد خانواده فراري تاييد شده بود. اين پرنسس زيبا نسخه بدون سقف و تقويت شده مدل 488 است که قرار بود در نمايشگاه  در فرانکفورت آلمان براي اولين بار به نمايش گئاشته شود . در ادامه با  آپ وب همراه باشيد 

به گفته خود فراري اين خودرو قدرتمند ترين خودرو سري اسپايدر (بدون سقف) ماست .  خودروي 488 اسپايدر به مانند نسخه کوپه پيشرانه اي V8 توربو شارژ شده با حجم 3902 سي سي است که در کنار جعبه دنده اي 7 سرعته و دو کلاچه به سبک خودرو هاي فرمول يک، قادر است 660 اسب بخار قدرت توليد کند و همچنين با استفاده از سيستم جديد مديريت گشتاور متغير ميتواند در دور موتور 3000 rpm تا 760 نيوتن متر گشتاور توليد کند. فراری 488 اسپايدر يکي از سريعترين خودرو هاي اسپورت موجود است که مي تواند در 3 ثانيه از 0 به 100 کيلومتر بر ساعت رسيده و در 8.7 ثانيه نيز از 0 به 200 کيلومتر بر ساعت برسد.
اگرچه از خودرو هاي سري اسپايدر به عنوان خودرو هاي بدون سقف ياد مي شود اما در واقع اکثر آنها داراي سقف جمع شونده هستند وفراری  488 اسپايدر نيز از اين قاعده مستثني نيست. با این تفاوت که سقف اين خودرو داراي دو قسمت فلزي است که تنها در 14 ثانيه جمع شده و در زير محفظه عقب خودرو پنهان ميشود. بطور معمول خودرو هايي که نسخه بدون سقف آنها توليد ميشود سنگين تر از مدل اصلي هستند زيرا بدليل حذف سقف بدنه نياز به تقويت بيشتر دارد در 488 اسپايدر نيز اين ماجرا صورت گرفته است اما تنها 50 کيلوگرم وزن آن نسبت به 488 GTB کوپه افزايش پيدا کرده ولي با اين حال 10 کيلوگرم از 458 اسپايدر سبک تر است. مشکل ديگر خودرو هاي بدون سقف مزاحمتي است که وزش باد در هنگام حرکت براي سرنشينان بوجود مي آورد و معمولا با اضافه کردن صفحه اي عمودي به قسمت پشت سر صندلي ها تا حد زيادي اين مزاحمت کاهش پيدا ميکند. فراري براي خودروي جديد خود شيشه عقب برقي کوچکي قرار داده  که حتي در حالت سقف باز شده هم ميتوان آن را پايين برد تا سرنشین آن از صداي بي نظير پيشرانه لذت ببرد.
فراري سال هاي طولانيست که با توليد خودرو هاي اسپايدر عشق خود به خودرو هاي بدون سقف هشت سيلندر را ادامه ميدهد. نتيجه اين پيوند ناگسستني خودرو هايي همچون 348 اسپايدر، 355 اسپايدر، 360 اسپايدر، 430 اسپايدر و 458 اسپايدر بودند که 488 اسپايدر از امسال عضو جديد اين خانواده خوشرو و قدرتمند خواهد بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *