امروز: جمعه ۷-اردیبهشت-۱۴۰۳ / الجمعة 18-شوال-1445 / Friday 2024-April-26

مناسبت روز
پیام روز :

اطلاعاتی کامل راجع به مسجد النبی (+تصاویر)

اطلاعاتی کامل راجع به مسجد النبی (+تصاویر)

آشنایی با مسجد النبی

مسجدالنبی در قلب شهر مدینه منوره در عربستان واقع شده است که ۵۹۷ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. مسجدالنبی پس از مسجد قبا دومین مسجدی است که توسط رسول خدا (ص) بنا شد که گفته می شود بنای آن ۷ ماه یا یک سال به طول انجامید.

ساخت مسجد النبی

در هنگام ورود پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) به مدینه، بزرگان و شیوخ قبایل مایل بودند آن حضرت نزد ایشان سکونت کند تا این افتخار را از آن خود کنند، اما رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر جا که شتر من بر زمین بخوابد، همان جا منزل خواهم کرد. پس راه شتر را بازگذاشتند تا آن که بر در خانه بَنی مالِک بنِ نَجّار بر زمین خُفت. آن زمین متعلق به دو کودک یتیم بود که در آن خرما می خشکاندند. پیامبر (صلی الله علیه و آله) زمین را از معاذ بن عفراء که سرپرستی آن دو طفل را بر عهده داشت، خرید و در آن مسجدی ساخت که اساس مسجد فعلی است.

 

 

مسجدالنبی در قلب شهر مدینه منوره در عربستان واقع شده است

 

ابوایوب انصاری بُنِه ی پیامبر (صلی الله علیه و آ‌له) را با خود به خانه برد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) تا هنگامی که حجره ای برایش ترتیب دادند، نزد ابوایوب انصاری ماند. آن حضرت به همراه مسلمانان در ساخت مسجد مشارکت فرمود. مساحت مسجد النبی در دوران پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله) معادل ۱۰۵۰ متر مربع بود. کف مسجد با ماسه و سقف آن با ساقه های نخل پوشانده شد و ستون های آن از تنه ی درختان خرما بود.

نظر خود را بگذارید .

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صاحب وب سایت میباشد .

میزبانی شده توسط هاست آپ وب
هاستمیزبانی شده توسط هاست آپ وب